Sunday, January 16, 2011

dia istimewa


oke.dah tunggang tebalik sudah blog aku ni.tak terurus.tak ada mood langsung nak berblogging lately.update pasal cerita ni je mampu buat aku ada mood nak menaip.

petang tadi since aku home sweet home minggu ni dapat la ikut pegi rumah mak njang aku.makan tomyam terbaek!sedap seribu kali sedap kalau nak banding dengan tomyam dining yang ada sehiris carrot =.= tapi ni bukan nak cerita pasal tomyam tapi cerita pasal sorang budak lelaki yang selalu ada kat kedai makan mak njang aku.boleh cakap tiap kali aku pegi mesti jumpa dia.bila tengok dia rasa sedih sangat.dia cacat.tapi aku kagum sangat sangat ngan dia.dia akan duduk sorang sorang kat satu meja sambil minum air.tadi pun macam tu.aku suka tengok dia.dia macam ada dalam dunia dia sendiri.dia just duduk then tengok orang orang keliling dia yang ada kat situ.even dia cacat tapi dia boleh naik basikal macam budak budak lain.tadi sebelum balik kezen aku cerita dia jadi macam tu sebab dulu kena demam panas.yang buat aku kagum sangat sangat ngan dia bila njang aku cakap dia rajin tolong ayah dia kat sawah.cakap je kena buat keja apa semua dia buat.time ayah dia nak beli motor bagi dia,dia cakap dia tak nak motor.beli motor rugi.baik beli lembu,lembu boleh beranak.he's amazing kan?kalau budak budak sebaya dia tak payah tunggu ayah offer nak beli motor sure dorang sendiri yang merengek mintak motor tu.mak njang aku cakap dia rajin cari duit.tak penah nak merungut even kena buat keja keja kat sawah.dari tadi aku asyik pikir,aku yang sempurna anggota ni selalu je merungut sedangkan dia yang Allah dah janji tempat dalam syurga tak penah nak merungut apatah lagi mengeluh.terasa diri aku macam teruk sangat.sungguh.memang betol la kadang kadang kena tengok hidup orang lain dulu baru kita nak sedar yang kita ni dah cukup betuah tapi tak reti nak besyukur.hari ni memang aku belajar satu benda yang sangat beguna bila tengok dia.belajar untuk jadi kuat.jangan merungut.insyaAllah Tuhan akan tolong.yang pastinya dia sangat istimewa.