Saturday, October 23, 2010

versus


malam ni memang tak terasa nak study langsung.ctu baru habiskan 1 bab.ada lagi 5 bab menunggu.dan sekarang terasa nak habiskan 'versus' untuk kali yang tak terkira.kalau suruh saya rank dalam banyak banyak novel yang saya ada memang novel tu no 1.good messages in there.lawan diri sendiri sangat susah tapi takkan tau tahap susah tu selagi tak cuba.bukan senang nak berubah.bukan senang nak jadi baik yang betul betul baik.tapi Allah always ada untuk tolong.just niat tu kena betul.peringatan untuk diri sendiri.dalam hidup jugak akan ada satu turning point yang tuntut banyak pengorbanan.pengorbanan yang berbaloi sebab bukan senang nak betterkan diri sendiri.selalu salah diri sendiri tak pernah nak nampak sebab selalu nampak salah orang lain lebih.

oh saya dah falling in love dengan khalid faizal.heeee *gediks* sangat suka dengan ked.jebat iskandar dah jatuh no 2.hahaha.ked:good bro,good friend and good son.jumaat lepas baru beli 'pelangi'.dah habis jugak khatamkan Ked's story.satu benda best dalam tu the way orang kita judge perempuan yang pakai baju kurung.memang betul la orang sekarang pandang gurl yang pakai baju kurung keluar mall sama dengan macam pakai baju mandi.saya penah keluar mall pakai baju kurung and one of my friend tanya 'nak keluar pakai macam ni ke?' sigh.saya bukan tak pakai baju okey.kalau saya jenis cakap lepas nak je jawab 'aku takde baju adik aku' tapi bila fikir macam rude nak cakap macam tu so biarkan jela.just wonder kenapa benda yang memang sah sah salah orang tengok benda tu betul and benda yang betul orang pandang macam buat salah yang kena hukuman mandatori?

dari along-ana ke benz alif-addin shah ke jade-trisy then sampai ke ashraff omar-minn edina tak ada satu pun yang tak best.baca bukan sekadar baca tapi banyak benda benda beguna yang ada dalam all the novels.bukan novel yang mula mula baca si A jumpa si B then becinta pastu jadi konflik then ending mesti si A and si B hidup bahagia.novel hlovate memang bukan jenis macam tu.bukan semua kisah hidup orang akan always happy ending macam tu.hidup ni bukan macam fairytale.dugaan itu perlu sebab nak uji sejauh mana tahap kesabaran.again peringatan untuk diri sendiri yang tahap sabar memang terlalu sikit.sigh.

okeyh got to go.nak baca versus :)

0 choki choki: